HATI seorang AKU

HATI seorang AKU
cherita SEORANG aku!!

SeorangAku!!

My photo
aku 23tahun..de 2 pasang mata..hidung..mulut..2 telinga dan seangkatan dengan nyaaa.. ~ sangat laah sensitif.. ~penyayang.. ~SETIA mungkin..hehheh!!

Thursday 24 February 2011

||~~MAKCHAQ ohhh MAKCHAQ~~||

neh laa dye..gureng pun sodaapp..hehe

oleh sebab aku ta de keje na wat dan ta perlu bangun awal2 pagi untuk pergi keje..aku pun teruskan aktiviti baru aku neh dengan memBELOGkan diri..tadi petang JAM:4.45pm bersamaan 24FEB2011@rabu..aku bersama2 mamaku syurgaku..bucuk,adik lelaki aku dan abah menuju ke PENANG untuk menziarahi makchaq aku yang terlantar di HOSPITAL P.PINANG..ward 11C katil no:25..di syaki @ TRO appendisitis..appendisitis neh sejenis penyakit keradangan pada usus..agak bahaya kalau ta dirawat segera..usus akan pecah dan pesakit akan mengalami pendarahan yang teruk..

Kami kesana naik FERI dengan tambang RM7.70 bagi penumpang yang menaiki kereta..kalau motor RM2.00 je..dan kalau berjalan kaki hanya RM1.20..sebab aku pun da lama tak naik feri..apalagi aku pun telah memaksa bucuk(adik 
lelaki aku) untuk menge'take' picca aku di atas feri itu..heh heh..cuaca pun redup diketika itu..aku pun menjadi sayu sambil termenung melihat ombak laut yang indah..MASYAALLAH..indahnya ciptaanNYA..insaf seketika..:(
suasana ditepian pantai!!



mama dan abah yang sedang ber'dating' dalam keta.. :P


Sampai je kami kat penang..alhamdulillah pasal jalan ta jem..kalau ta jenuh nak carik roti pulak..hihi..bukan apa,abah aku nak terus pergi keja abah masuk keja pukul 7..mayb takut ta sempat..kat penang selalu jem..bikin panass je kan..hoho!!sampai aku kat wad 11C..tengok makchaq..alahai..shiannye..tapi nampak cam sehat walafiat je..tapi aku taw..makchaq menahan sakit tuh..tabahnya hatimu makchaq..aku kagum..
Aku sentiasa doakan makchaq sembuh..dan ceria macam selalu..AMINN~ ~
neh laa HOSPITAL P.PINANG

Muga cepat sembuh,makchaq



tyme menunggu bulan jatuh keriba..hihi..
ta laa..tunggu along datang ambil balek umah laa..:)
Tapi yang buat aku ta puas hati kan..tentang student KKM(nurse) kat hospital tuh..2,3orang je lah..ta semua..ada 3 perkara yang aku tak puas hati sangat :
  • First,muka tuh..susah sangat nak senyum..tak kan na tunggu aku nyanyi lagu 'senyum' kot kat depa..adoii
  • 2nd,ada ke patut depa ta ambil pun TEMP'(suhu) badan patient,tapi main catit je ikut sedap depa..mana bleh macamtuh..salah laaa..awak student..ingat laaa sama..aishh..EMO lak aku kan..ahaha
  • 3rd,pasal kecekapan dan kelembapan..aihh,sian patient sebelah katil makchaq tuh..berdarah2 tangan..depa buat DONO jerk..kalau ikut hati aku,mau aku je pi buat..lambat benau..lalala :P
          DONO iaitu buat tak tahu/buat tak nampak...

Yang lain nya so far so good laaa..cuma wad kat sana agak sesak..penuh dengan katil..tapi bila ada kat sana aku jeles tengok staff nurse yang bertugas..bila lah aku nak jadi seperti mereka...muga 1 hari nanti aku akan mendapat keja yang aku idamkan..JUZ WAIT & SEE..!!




1 comment:

  1. Ya Allah... gila terkejut bc entry ni... Mak chaq syafakillah...

    ReplyDelete